onsdag 22 februari 2012

I REALTID

Heeeeeej bloggen!
Nu hander det grejer har i Mellis, forstar ni!

Men forst maste jag berattta om vart fantastiska besok pa IKEA igar..... Gratis internet, kaffe i omattliga mangder, men framforallt kanelbullar for 1 dollar stycket! Ni hor ju... Dessutom var det inte sa dumt att botanisera runt bland Billy, Brunkrissla, Klippan, Karlstad, Mysa eller Steka heller for den delen! Insforskaffade oss har ocksa prima matlador sa att vi kan spara in pa de dar pengarna som forsvinner sa fort. Vuxenpoang till oss!
Nog om detta!

Nu till idag. Saker har borjat rulla har, kan man saga. Idag har solen lyst maximalt (vilket inte skett under hela tiden vi befunnit oss har :() och vi har varit pa en kurs. RSA (Responsible Service of Alcohol..?), som man maste gjort for att jobba pa barer, cafeer och restauranger som har serveringstillstand. Alltsa mycket nodvandigt for den jobbsugne. Idag har aven CV:n forfattats och printats sa nu ska de bara lamnas in. Det verkar relativt latt att bli hired har sa det ar bara en tidsfraga innan vi kan borja dra in stalars. Det ni! Vi satsar mest pa bar/restaurang-svangen, sjalv ska jag nog kika lite pa IKEA och den balla bokhandeln. Mitt mal ar att fixa ett jobb inom en vecka.

Idag unnande jag mig ett glas rodvin for 8$, vad hander? Haller ut det over hela bordet innan jag ens smakat. Bittert... Ville bara tillagga det sa att ni ska forsta att allt inte bara ar guld och grona skogar har i Victoria ;)

God morgon, Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar