söndag 19 februari 2012

Thailand, det sista...

Nu blir jag lite arg. Hade skrivit ett långt och utförligt sista inlägg om Thailand, men vart tog det vägen?!
Vill ju inte göra er besvikna så jag gör en sammanfatting. Vi lämnade Thailand med rätt blandade känslor. Mest kändes det skönt. För min del är jag nog lite trött på semester. Vill gärna ha mina rutiner. Sen känns det även lite mer hälsosamt att komma ur semesterbubblan och inte ha öl som sin måltidsdryck (eller tja, öl är en dryck som passar sig vid alla tillfällen!). Thalinad har verkligen både så bra och dåligt. Men mest har jag blivit posivt övverraskad och rekomenderar nog alla att ta sig dit :)

Bästa:
Att allt är billigt, att bada, att slippa frysa, att inte ha några måsten och kunna göra det som faller en in. Miljöombytet är värt allt!
Sämsta: Att inte kunna göra sig förstått, att bli söndertjatad på så fort man ska handla något, de jävla myggen (vi kliar fan i takt, nästan i norrlandsnivå).
Konstigaste: Hur ett land kan fungera som är så laglöst/efterblivet/galet som Thailand. Hur går det runt??
Roligaste: Hänget på Lanta, festerna, dykningen, Tuk tuk åkning med ett kid i Bangkok.
Finaste: Alla härliga, egna människor som man stöter ihop med.
Mest prisvärda: Allt i Bangkok. Och världens bästa dykning på Lanta :)
Godaste: Pad Thai (som jag ätit i snitt 2 gånger om dagen i en månad)! Emelie är nog för röd curry. All mat här är god, nästan :)
Värsta: Alla typer av transporter. Medför akut LIVSFARA.
Mest irriterande: Thailändarna... och de eviga jälva kulturkrockarna.

(Eftersom vi inte har något internet så postar jag nu fyra inlägg på rad några dagar senare. Nu när jag läser igenom detta inser jag att jag saknar Thailand ändå...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar