söndag 19 februari 2012

Lördag

Det är lördag kväll i Melbourne, överallt grillas det och folk tar sig en öl på uteserveringarna. Vädret har blivit bättre och vi sitter och läser i kvällssolen. Idag har vi utforskat St Kilda lite mer och gått längs strandpromenaden. Vi har även stannat till för kaffe på Evelinas jobb och sett hur hon har det på sin restaurang vid stranden :) Melbourne är ett ställe att stanna för, misstänker jag skarpt. Det finns så mycket man vill göra här! Jag vet inte om det beror för att det mesta är så likt Sverige och att man lite kanske längtar efter helt vanliga saker och vanor. Men det är en skön omväxling mot Thailand,
. Vi är riktigt sugna på en tur till IKEA för kanelbulle och bryggkaffe, men även ett biobesök skulle sitta fint. Innan idag dreglade jag över bokhandelns utbud. Något inom mig vill ha detta kulturutbud och dessa "vanliga" tidsfördriv. Varför? Är det av ren vana? Längtar jag efter rutiner? Är det helt enkelt bara sådant som jag verkligen gillar? Är det omväxlingen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar