tisdag 14 februari 2012

Sista dagen...

Okej jag erkänner! Jag är ingen fullfjädrad bloggare... som ni givetvis noterat. Livet har helt enkelt varit för bra för att man skulle ha velat ta sig tid och sitta med en dator! Sen så har jag väldigt mycket bilder som jag vill lägga upp och det tar så lång tid så det blir helt enkelt inte av! Sebastian, varför är det så segt att lägga upp bilder tror du..?

I alla fall! Nu följer en liten uppdatering om vad som försiggått den senaste veckan :)
Vi var ju som bekant på Koh Lanta och chillade runt. Det blev mycket strandhäng med väldigt fantastiska människor, det blev en ganska stor mängd öl (som sig bör när man är på semester) och en hel del dykning för min del. Vi liksom började trivas så bra på Lanta i vår finfina korridor full med sköna svenskar så att vi nästan inte kunde slita oss! Till slut blev ju ju tvugna...  så vi drog vidare till super hypade Phi Phi.

Och vad tycker vi om Phi Phi? Det är rätt schysst här! Men mest trångt. Igår kväll hade vi en liten återförening med vår favorit-amerikan Colin som gör sin dive master här. Denna återförening resulterade som så ofta i buckets och fest tills solens uppgång (okej, gamlingar! nu ska jag förklara vad en bucket är. Denna mytomspunna "drink". Det är helt enkelt en hink, typ en sån man har när man gör sandslott på stranden. Sen fylls denna bucket med sprit, typ en 3,4,5 dl och slutligen läsk och is. Sen dricker man med sugrör. Mycket praktiskt! Setta kalas går på ca 40-50 spänn. Nice!).

Idag är det sista dagen för oss i Thailand. Den spenderas löjligt nog med pizza och filmtittande för min del. Fröken Johansson är ute och badar, tror jag. Vi kommer verkligen att sakna detta land! Samtidigt som att det ska bli skönt att slippa en del saker med. I Melbourne har vi en lägenhet som väntar och en så ska vi äntligen få träffa Evelina! Ska bli så kul!

För mig är morgondagen dagen då min dröm om Australien äntligen efter flera års väntan går i uppfyllelse.

1 kommentar:

  1. Det låter som ni haft en härlig semester! Det är kul att kunna läsa här om hur ni har det även om min syster yster håller fejan uppdaterad oxå med både bilder och annat. Blir lite mer utförligt berättat här (bra där Lollo). Håller tummarna för att resa till down under går smidigt! Puss på er fina tjejerna från Cicci

    SvaraRadera