fredag 24 februari 2012

Jobbplaner...

Det  ar lordag. Vadret har gjort en finfin helomvanding sa nu har vi stekande 35-40 grader och inga moln i sikte! Idag har vi varit pa stranden och sen pressade jag mig igenom lopsparet i Albert park. Stranden gor mig rastlos. Faktum ar att hela situationen gor mig sa rastlos sa att jag snart funderar att forflytta mig. Vi har lamnat ut CV:n och varit duktiga, men ibland ar det ju anda slumpen och timingen som avgor om man far ett jobb eller ej. Vi inser lite att vi ar i slutet av hogsasongen har och att de inte gor nyanstallningar lika latt. Sa jag satte igar upp en grans for mig; far jag inget jobb har inan februaris slut sa ger jag mig ivag for farmjobb! Just nu, i borjan av aret ar det skordeperiod for valdigt mycket och helt perefekt skulle vara att resa langts ostkusten for att komma till nya farmar och deras skordetid. Vi har hort att det mest tacksamma att plocka ar vindruvor. Victoria kryllar av vindruvor nu i mars, april, maj! Sa oavsett sa blir det nagot utav det i alla fall :)

Hoppas ni har det bra dar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar