tisdag 31 juli 2012

emelie - HALLÅ I STUGAN!

ojoj, här ekar det tomt! min ursäkt är att jag jobbar hela tiden, lollos att hon varken har telefon eller internet (stackarn..!) nu har jag iallafall varit här i en månad redan, det är så skönt att tiden går fort. har lyckats spara cirka 20 000 på fyra veckor, så allt går enligt planerna. detta sparande/jobbande innebär ju dock att jag absolut inte har något som kan kallas liv. tre dagar i veckan jobbar jag hela dagen + kvällsskift på restaurangen. resterande dagar jobbar jag 9-10 timmar, sen går jag till gymmet och jobbar på musklerna hehe. men det är ganska skönt att ha en sån här fokusperiod på nåt sätt - och tänk vad jag kommer uppskatta min ledighet sen! bara två månader to go! ;)

angående betongläggningen så går det nog ganska så bra, jag är åtminstone inte helt värdelös (tror jag). jag har lärt mig så sjukt mycket på kort tid, till exempel har jag fått "köra" (manövrera?) grävmaskin HAHA, vilket gick bättre än jag trodde. jag har också lärt mig att använda allehanda verktyg som jag inte vet namnet på, och jag har ett permanent lager smuts över hela kroppen. detta manliga klimat passar mig bra, jag gillar bäst när jag får köra min chefs pickup, då känner jag mig cool! nästnästa helg är det rodeo, detta ser jag fram emot!! då kommer förhoppningsvis lollo hit med sin farmfamilj, det blir ett mycket kärt återseende :) :) :)

annars tänker jag mycket på hur det blir till hösten (våren alltså), och förhoppningsvis kommer ju cicci hit någon gång i mitten av oktober. vi planerar en roadtrip från broome till perth, en sträcka på sisådär 250 mil. inte så farligt med andra ord! det ska bli sjukt kul att göra denna resa med min älskade storasyster. innan dess tänkte jag också passa på att se alice springs+ayers rock och darwin, förhoppningsvis kan jag då få sällskap av lollo (vilket jag inte har diskuterat med henne, jag bara antar att hon vill ;))
efter roadtripen kommer jag nog slå mig ned i perth ett par månader om det känns gött där. längre än så behöver man ju inte planera även om ni som känner mig vet att jag är något av ett planeringsfreak (jaja, försöker leva i nuet).

och ja, det var nog det.. har inte hänt så mycket, jobbar mest som sagt.. ska försöka bli bättre på att uppdatera, efter rodeon kommer det ju garanterat upp ett inlägg iallafall haha! satsar på många skandaler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar