torsdag 5 juli 2012

emelie

nu ska ni få höra nåt roligt. jag ska byta jobb igen och bli betongarbetare. ha! totalt okvalificerad är jag men det gör tydligen inget i detta land :p detta är mycket bra för mig eftersom jag kommer tjäna bra pengar (ingen superbra timlön men gratis mat och boende och jag får jobba så mycket jag vill) och få ihop mina visumdagar samtidigt! (buildning och concreting räknas som specified work som behövs för visumet) så jävla perfekt! förhoppningsvis kan jag stå ut på detta jobb tills jag har fått ihop mina resterande 65 dagar och då behöver jag inte rensa nåt mer ogräs eller plocka nån gammal grönsak sen, och det är så jääävla niiiiiiiice.

hur fick jag då detta jobb? ja, jag vet inte vad det är men jag tycks bara ha flyt just nu. tjejen jag ska jobba med åt lunch på vår restaurang och började prata med min kollega. hon berättade att hon letade efter en ny tjej att jobba med eftersom hennes kompis ska åka och gav sitt nummer till min kollega. hon i sin tur nämnde detta i förbifarten för mig och jag tänkte, aha det här ska jag undersöka. så jag smsade byggtjejen och på den vägen är det. är faktiskt också redan trött på att steka kotletter, det känns lite som att jobba på mcdonalds. så detta känns mycket bra :) om en vecka börjar jag där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar