onsdag 18 juli 2012

Louise-Cloncurry

Okej! Efter tva veckor utan internet sa ska jag nu uppdatera er alla om vad jag sysslar med!

1. Igar var det pa dagen 6 manader sedan jag lamnade Sverige.

2. Idag ar det exakt 4 veckor sedan jag kom till Cloncurry.

3. Tiden har har gett mig sa otroligt mycket! Jag har lart kanna sa manga speciella manniskor och har haft det sa bra. Sa bra sa att jag bestamt mig for att jag vill ha mitt andraarsvisum. Underligt att halan Cloncurry fick mig att vilja ha mojligheten att stanna annu ett ar, som Emelie sa! Men jag kanner mig inte stressad over att aka hem nu langre. Jag ar bara 23, jag har massvis med tid att utbilda mig, skaffa hundar och flytta till Goteborg.

4. Jag har fatt sparken. Den nya agaren som tar over pa mandag lovade att behalla oss men han andrade sig. Han tyckte att vi fick for bra betalt och nu ska han anstalla stackars lattlurade backpackers for $250/vecka (vi tjanar runt $900/vecka!).

5. Men! Jag har ett nytt jobb! Jag ska bo med en familj pa deras gard i tre manader. Stallet ligger ca 50km harifran. Ekonomiskt sa ar detta inte jattebra, men jag blir kommer fa alla de dagar man maste ha jobbat for att fa sitt andraarsvisum. Det finns djur pa garden. Jag ska fa lara mig att rida. Men huvuddelen av mitt jobb kommer att vara house keeping. Det som dock fick mig att kanna STOR PANIK ar att det bor tre barn i huset. PANIK! Jag vet inget om barn forutom att jag verkligen inte gillar dem. Men jag ser detta som en ypperlig mojlighet att komma over min barn... fobi..? Men ar de inte lite som djur? Typ hundar? Fast fula.

6. VARFOR TOG DU INTE DET DAR BLOODY KORKORTET, MS ROSEN?? Jag ar fan handikappad har. Alla har korkort. Och den lilla andel som ej har kan kora anda. Gud vad de skrattar nar man sager att man inte kan kora...

7. Ol ar min nya dryck. Har efter mote med irlandare borjat spela pool och dricka ol mest for jamnan. Mina drinking skills gar ej att mata sig med irlandares sa det ar tur att jag ska flytta, va! Inte mina pool skills heller for den delen. Folk har till och med borjat kanna igen mig som den daliga biljardspelaren jag ar.

8. Kommer saknar mina chefer, de galna localsen, miss England, alla galna gruvjobbare/malare/construction workers/concreters, geologist assistants!! <3

9. Sverige, jag har glomt dig, tillfalligt. Det ar en stor lattnad.

10. Men jag saknar svenskan. Eller den har blivit lite knivig att greppa. Pa engelska ar jag skitdalig pa in, on, at. Sma ord, ni vet. Nar ska man anvanda vilket?? Det har blivit samma sak pa svenska. Saknar mitt sprak, som jag vanligvis alskar och har sa latt for.

(Emelie Johansson! Min nya familj sa att vi ska aka till Mt Isa for Rodeon i augusti! Vi kan sakert ses da ju!! Saknar dig, pluttis!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar