söndag 1 juli 2012

emelie - i mount isa!

HEJ! nu har jag köpt ett pocket wifi så jag kan uppdatera er om vad som händer här, och även skypea :)

jag kom alltså till mount isa i fredags, efter en spännande kväll med mycket öl hos lollo i cloncurry. jag började arbeta direkt och nu ska ni få höra: jag kan numera titulera mig KOCK! jajamän, jag är den som steker stekar (rare, medium,well done - you name it i cook it) och flippar burgare, aningen ironiskt eftersom jag inte äter rött kött. haha. jag jobbar split shifts, dvs 11-14.30 plus 17-21.30, vilket är ganska gött eftersom hela dagen går åt till att jobba. på så sätt kommer jag inte göra av med så mycket pengar,och det är bra för jag är ju här för att spara! jag får all mat gratis, däremot är boendet dyrt. jag bor på hotellet (eller motellet snarare) och har eget rum för första gången på typ tre år. tänkte först hitta nån som kan dela med mig men jag tror jag behåller det för mig själv.. tänkte försöka få extrajobb i baren också, jag vill jobba mellan 50-60 timmar per vecka så jag kan bli rik. räknar med att kunna spara minst 15 000 i månaden, och hoppas jag står ut här i iaf tre månader! inte för att det verkar dåligt på något sätt. vi har pool här och allt, och imorgon ska jag bege mig till ett gym och införskaffa ett medlemskap.
idag har jag besökt det lokala köpcentret, som för att vara ärlig inte var så dåligt! dom hade k-mart och klädbutiker och allt man kan tänkas behöva (jag är lättimponerad efter närmre fyra veckor på landet).
det är en lustig liten stad det här. de flesta är försupna män, som ägnar sina lediga dagar åt att dricka öl från tidig morgon och spela bort sina gruvpengar. de flesta som jobbar överallt är unga tjejer, givetvis haha. förhoppningsvis kan jag hitta lite vänner:)

saknar er alla där hemma sjukt mycket. uppdaterar snart igen! puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar