tisdag 20 mars 2012

Att göra det bästa av det minsta

Idag vidgade jag mina vyer och begav mig till Bargara, 15km bort. Med buss då, givetvis, eftersom  pavement är ett främmande ord här. Havet där var värt allt! Hittade ett center för sköldpaddor med, men det var tyvärr stängt. Det blev en långpromenad längs stranden dock. På vägen hem pratade jag med en hemskt trevlig kvinna på bussen och hon bekräftade mina misstankar gällande sevärdheter i  Bundy; de är få! Hon var en fantastisk människa och tipsade mig även om jobb ifall nu fruktplockandet mot all förmodan skulle låta vänta lite på sig. Folk vill inte jobba här, sa hon. På tal om jobb! Vi fick ett otroligt välbetalt jobbervjudande idag! Att delta i en wet t-shirt sompetition på den lokala puben. Men inte ens 40 bucks i timmen kändes lockande nog för att spatsera runt i en genomskinlig tröja bland fyllon. Med denna historia ville jag även poängtera att vi fortfarande har förnuftet i behåll! Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar