torsdag 22 mars 2012

melbourne/emelie

hej igen!
idag aker evelina och den andra louise vi bott med, for att gora farmjobb. nu kommer jag vara ensam pa riktigt. wow! i onsdags var jag ute med nagra fran jobbet och hade en riktigt rolig kvall, det var en san sak som fick mig att kanna att jag kanske inte har valt fel anda.

jag fick se lagenhten jag ska flytta in i ocksa! det ar en svensk tjej fran mitt jobb och hennes indiska pojkvan (som jag ska fa att laga indisk mat at mig) som bor dar, och jag kommer fa ett alldeles eget fint rum! jag som inte har haft eget rum pa tre och ett halvt ar haha. lagenheten ar superfin verkligen, med tragolv, oppen spis, badkar och nyrenoverat kok. jag flyttar in redan pa mandag, i vardagsrummet till att borja med, till mitten av april nagon gang. sa det blir inget hostel for mig vilket kanns bade skont och trakigt, men jag kommer spara in massor av pengar!

annars ar vadret schizofrent har som vanligt. haromdagen var det sommarvarmt och strandvader, nu blaser det och paminner extremt starkt om host i sverige (men hey, jag alskar ju hosten..). funderar pa att borja trana igen sa jag har nat vettigt att sysselsatta mig med dom dagarna jag inte kommer jobba. min nudel-,brod och oldiet gor nog inte direkt susen for halsan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar