torsdag 8 mars 2012

ett inlagg fran emelie

dagens amne nr 1: australiensiska killar, boys, man, pajkar
det ar en lustig sak med alla killar i australien. de tycks stanna i vaxten vid cirka 175 cm. detta ar saklart ett nederlag for oss svenska amazonkvinnor, men det ar bara bita i det sura applet! vissa av oss (utan att namna nagra namn, vi ar ju trots allt fem tjejer att valja pa och lite privatliv maste man ju fa ha) har lyckats lite battre i lotteriet och dejtar en karlekskrank, lang, blek vampyr. mycket stilig! as for myself, sa fick jag noja mig med en kortare version (dock ett pretty face). 
  i australien tycks sex and the city-dejtandet vara helt normalt och vi far val bara hanga med i flowet. har mots man over kaffe och/eller ol, trots att man kanske inte riiiktigt mindes hur personen i fraga sag ut fran festkvallen dagen innan.. men hey, an sa lange har det ju gatt bra! det tycks ocksa vara helt normalt att folk pa gatan fragar efter ens telefonnummer, aven om detta an sa lange bara har hant evelina, som ju trots allt varit har i fem manader. se dar vad som kan handa om man lamnar jag-pratar-inte-med-nagan-jag-inte-kanner-landet Svedala.

dagens amne nr 2: mitt jobb
jag har alltsa fatt jobb pa ett stalle som heter The Vineyard, dar managern ar snygg som fa (dock under 175 cm). igar jobbade jag mitt forsta riktiga pass, 22.30-04.00 vilket funkade riktigt bra! har fatt nagra nya kompisar och till och med en walking buddy hem pa natterna (bra va mamma?).
 The Vineyard kan narmast liknas vid Bongo, en liten mysig rockpub med ganska stor uteservering. mitt jobb ar att plocka folks glas och tomma deras askkoppar. behovs inte mycket brains dar alltsa. varje pass far man tva shotrundor och tva ol, vet inte om detta ar menat for att halla personalen pa bra humor??? efter passets slut sitter man och hanger i sammetssofforna, om man orkar. det verkar faktiskt som ett kul jobb, aven om storsta anledningen till att behalla det ar att det ar riktigt bra erfarenhet. fick min forsta dricks nagonsin igar, typ 10 dollar. kanner mig nastan lite stolt! 

melbourne har varit lite segt nu i nagra veckor, men tank vad lite dejtande och jobbande kan gora. sager som lollo och kanner verkligen att jag borjar fastna for den har stan! 

1 kommentar:

  1. Härligt Sis! Det låter som det händer massa kul! Saknar dej som tusan! <3 Cicci

    SvaraRadera