torsdag 29 mars 2012

God morgon// Citronplockarn

Pappa! Jag vaknar också vid fem, sex nu!! Fast jag har inga hundar att gå ut med som du. Jag vaknar vid den tiden för att jag stupar i säng sissodär runt niosnåret. Anledningen till stupandet är jobbet. Vi har i onsdags plockat sötpotatis. Ett skitgöra som också dödar kroppens alla leder rejält. Man ligger helt enkelt på knä och gräver så fort man kan (för hand...) upp enorma potäter ur leran. Detta i stekande sol. Ni hör ju! Vi fick dock ett glädjande besked om att det inte skulle bli mer pära utan att vi ska bli citrusplockare nu i några veckor! Detta glädjande besked fick mig och Vickan att studsa! Så igår var vi på en introduktion för citrusplockning. De enda nackdelarna med detta jobb är att man får betalt för vad man plockar. Men eftersom vi två har bildat ett plock-team och är snabba som illrar så oroar jag mig inte så mycket. En annan trist sak är att vi inte kommer börja förens nio på morgonen. Detta innebär fler timmar i den stekande eftermiddagssolen och att vi inte ät tillbaka hemma förens vid fem. Men allt jobb tas välkommet emot oavsett. Idag är alltså premiärdagen för plockandet!

Hoppas att ni alla mår bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar