onsdag 7 mars 2012

Library

Vi ar pa bibblan. Har kan man lana bade internet och bocker!
Imorgon ar det dags for jobb for min del. Det ska pa satt och vi bli skont. Vill bara borja tjana pengar nu! Sa att man kan stanna. Har kanske blivit lite kar i Mellis. Det beror till storsta del pa alla fina personer har, saklart.

Underligt nog har jag drabbats av hemlangtan. Sverige-langtan. Tanker pa jordgubbar med mjolk, oland och midsommarfirande. Vill ata lunch pa Lingon. Saknar en svang till Isaberg for skidakning. Ni hor ju sjalva hur jag romantiserar! Sa ni alla Sverigebor, ta vara pa allt svenskt nu och ga genast och kop en pase djungelvral och tank pa mig! (eller skicka en pa pase pa posten...)

En rolig detalj! Varje gang jag pratar svenska sa liksom njuter jag av det. Jag vraker pa pa basta (varsta?) smalandskan! Igar traffade vi folk fran Goteborg, det var underbart att bara lyssna pa dem. Ibland blir man sa trott i skallen av all engelska sa att man tillslut forsoker gora sig forstadd pa svenska. Jag larde en sydafrikan kna pa svenska igar, alltsa knee. Anvandbart va? Ett steg i ratt riktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar