tisdag 3 april 2012

Aj.

Jo okej! Livet kan vara en jävlig jävel ibland. Nu ska vi inte beskylla livet i onödan, men just nu är det inte så kul. För vårt hostel klantade bort vårt citronjobb och ger oss inget nytt. De ger oss faktiskt inget nytt jobb förens tidigast om en vecka. Vad är detta?! Varje dag uppdagas nya lögner från våra kära hostelägare och man vet inte vad man kan ta för sanning egentligen.

Så hur vänder man på detta nu då? Min förmåga att vända skit till guld är en smula sliten. Men bitter får man inte bli! Men sanningen är den att jag just nu bara känner mig så ensam och trött på det mesta. Kanske är att ljuga för sig själv efter sin bästa förmåga det enda man kan göra. För visst blir allt bra, visst löser sig allt tillslut...?

Köper mjuklgass med kolasås för att trösta mig själv eftersom min familj råkar vara så långt ifrån mig som det bara är möjligt. Klämmer fram en positiv slutsats: öhhhhhhhhhhhhhh.......... Jag lever. Och för det mesta brukar jag vara kapabel till att hitta superbra lösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar