söndag 1 april 2012

En trött och sliten Louise idag

Är inte riktigt där än. Vi fick citrusjobbet, men det ger inte så mycket pengar. Men jag gillar det! Att sitta högt upp i en trädtopp och plocka gulliga citroner. Det är inte så fysiskt ansträngande. Det trista är som sagt att vara borta 8-6 om dagarna och knappt tjäna 90 dollar (innan skatt). Vi får se vad som händer! Man kan i alla fall få några dagar som man måste ha jobbat för att ansöka om sitt andra års visum. Man ska nog inte tänka så mycket nu, bara göra det. Gillar i alla fall att slippa gräva i jorden. Det är nästan lite meditativt att vara i ett citronträd och ha 8,9 timmar att fundera på allt mellan himmel och jord.

Igår besökte vi Bundabergs coolaste uteställe, the Central. Inte så coolt. Kom i säng runt femsnåret efter att desperat ha käkat pannkakor med lönnsirap på McDonalds.

Längtar hem. Ibland är det som sagt lätt att glömma varför man är här och vad man verkligen vill. Vad det är som räknas här i livet. Jag andas några djupa andetag extra och förlitar mig på mitt tålamod och att tiden får utvisa min väg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar