fredag 20 april 2012

melbourne/emelie

en av de jobbigaste sakerna med att resa är alla jävla beslut man måste fatta hela tiden. det är väldigt psykiskt påfrestande.

nåväl, jag har iallfall fattat vad jag tror är rätt beslut.ATT ÅKA! eventuellt blir det så att jag möter upp killarna i sydney eftersom dom ska göra great ocean road först, vilket jag redan gjort, och sen åka via adelaide och canberra och jag känner inte speciellt mycket för att se någon av de ställena.det passar mig också bra eftersom det ger mig en tvåveckors "uppsägningstid" från jobbet, och det känns inte lika mycket som att jag bara sticker ifrån det. (måste sluta ha såna här konstiga lojalitetskänslor för mina jobb).
och skulle det skita sig med skjutsen, då gör jag tamejfan östkusten ändå. ju mer jag har tänkt på det, desto mer rätt känns det. det är ju därför jag är här, för att resa och se saker! inte för att fastna i ett folktomt st kilda under vintern. ÅÅÅH jag längtar efter värme, sol, bad, surf, surfkillar! att segla i whitsundays, campa på fraiser island, festa i cairns!

två veckor, ja det blir bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar