söndag 29 april 2012

melbourne/emelie

igår fick jag äntligen tag på mitt resesällskap! dom hade haft en väldigt underlig upplevelse med meditation, total tystnad och vegansk mat i tio dagar. planen är att jag möter upp dom i sydney den 10e eller 11e maj, där vi stannar en fyra-fem dagar för att se stan och sen vidare upp längs kusten. känner en lättnad i att de till och med har mindre pengar än mig att resa för, men det är ju också en nackdel eftersom det innebär att vi måste göra ett stopp ganska snart efter sydney för att jobba (förmodligen på en farm). i och för sig kan jag ju inte riktigt bestämma mig för om det är värt att skrapa ihop farmdagar till ett andraårsvisum eller inte, eftersom ett år ändå är en ganska lång tid.det jag eventuellt skulle vilja göra med ett andra år är att bosätta mig nånstans, exempelvis melbourne eller perth, efter jag har sett allt det där jag vill se i australien.
iallafall, snart är jag på väg att se östkusten!!! woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar