fredag 6 april 2012

Long Friday ;)

Firar Jesus Vår Frälsare med pompa och ståt. Börjar dagen 04.45 för att åka ut på lite zucchini-plockning. Men tro nu inte att turen med jobben vänt, va! För vi lyckades vara tillbaka på hostelet två timmar senare och ha skrapat ihop minisumman 15 dollars... Men sånt är livet! Bättre än inget!

Har tagit mig ur min ledsenhetskoma nu, gott folk! Tror på livet efter döden och allt sånt, förstår ni. Nej men allvarligt. Det känns bättre och jag har mina små planer på att styra min kosa mot Gold Coast, kanske. Dock är inget säkert. Rapporterar mer senare om denna eventuella flytt när/om jag fattat mitt beslut.

I övrigt har jag jobbat på brännan vid poolen idag (som vanligt). Hett tips är att inte underskatta solen. Ett annat är att smörja in HELA ansiktet och inte bara näsan. Ser rätt skojig ut! Andra roliga saker jag ska ta itu med nu under påskhelgen är att ta mig till vårdcentralen eftersom jag är sjuk, men framförallt för att jag har en massa otäcka sår som aldrig vill läka. Ge mig piller!

Slutligen vill jag även förtälja en önskan om att italienarna ska sluta sjunga så högt om kvällarna. Det finns vissa som vill sova!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar