fredag 11 maj 2012

emelie - första dagen i sydney

oj vad jag uppdaterar! nu har jag fått sovmorgon och gjort min omelett i hostelets kök (härmed inleder jag operation:nyttig, killarna är med mig). snart ska jag träffa rasmus som jag känner från oslo,han är gammal räv i australien och har som uppgift idag att visa mig staden!

igår när mitt resesällskap äntligen anlände, gav vi oss ut på kvällspromenad och såg operahuset och harbour bridge by night. ganska coolt. vi kommer stanna i typ fyra-fem dagar eller tills vi känner oss nöjda, och sen hajka ett par dagar i blue mountains som är ett bergsmassiv bestående av tre nationalparker, med vattenfall, raviner, grottor osv osv. vi pratade igenom resan en del igår och det känns som att vi har ungefär samma visioner: leva ett ganska enkelt liv längs vägarna, se massa natur, fiska (det du pappa, fiska i australien!) och såklart ta några öl ibland, men inte för ofta. har fått min  beskärda del av festande nu de senaste två månaderna på vineyard och nu vill jag ha nåt annat :)
det är nu det börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar