söndag 13 maj 2012

emelie - sydney är awesome!

jaa sydney är fett! igår visade rasmus mig en del av stan; vi tog en promenix till hyde park och chillade i solen ett par timmar, vandrade vidare till darling harbour som var en helt fantastiskt vacker. sen gick vi till fish market där rasmus hittade fiskebåten han har varit ute till havs med några månader, och jag fick en guidad tur genom kojar, kommandobryggor och skeppskök. i eftermiddagssolen avnjöt vi sedan en seafood platter som var asgod,så färsk fisk att den smälte i munnen :) denna händelserika dag tog oss också på 3D-bio och ut i sydneys nattliv!

idag har jag, anton och jonas varit på marknad (den var aaaawesome, massa skräp!), hängt i royal botanic gardens med frukt och kaffe (man måste ju älska parkhäng..), sett operahuset och harbour bridge i dagsljus och slutligen kollat in bondi beach.ser fram emot att ligga och steka där nån gång när jag kommer till sydney under sommaren.

det finns sjukt mycket grejer att se och göra här jämfört med melbourne, trots att det knappast är högsäsong nu. allt är väldigt prydligt, rent och eftersom en stor del av centrumet ligger vid vattnet är det så mysigt och fint. sydney har verkligen överträffat alla mina förväntningar. ÅK HIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar