tisdag 29 maj 2012

emelie - i valet och kvalet

okej vad händer nu då? har kommit till ännu ett av de här dags-att-göra-ett-val-momentet. vi är i brisbane nu och mina boys har fått jobb på nån metallskrot i upp till en månad om de vill. dock måste de inom ett par veckor börja göra farmjobb för att kunna få sitt andraårsvisum. så vad händer med mig?

- stanna i brisbane och hitta ett jobb? verkar vara lätt som fan att hitta jobb här, ska jobba en dag imorgon på nån sketchy printing firm och hostelet vi bor på har en gratis jobb-pool där det finns massa jobb.

- hitta farmjobb? (för andraårsvisum och pengar). detta verkar dock vara omöjligt just i denna säsong.

- hitta wwoofingjobb(willing workers on organic farms)? (för andraårsvisum)

- resa tills absolut alla pengar är slut? känns inte så lockande att bli helt pank..

- åka till ett ställe med värme i norra australien, ex darwin, och försöka hitta jobb där?

- åka till vickan och stina i bundaberg och hoppas att det inte är lika dåliga pissjobb där som alla säger?

- åka tillbaka söderut, där det är KAAAALLT?

- bara göra nåt helt annat, typ skita i australien och åka till indien? fast då har vi problemet med att bli pank igen..

AH JAG BLIR GALEN av alla alternativ! svårt som fan att leva i nuet när man ständigt måste fatta nya beslut, även om jag försöker lära mig att göra det. just nu lutar det liksom inte ens åt något, jag får bara vänta på att en lösning trillar ner i knäet på mig som det brukar göra. en sak är säker, nåt ska jag göra iallafall. inte hänga runt i brisbane och slösa bort mina pengar på ingenting.

nu är inte allt detta så farligt som det låter, jag är vid ganska gott mod och mår bra. önskar bara att man slapp bestämma ibland. brisbane verkar vara som en kul stad också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar