torsdag 3 maj 2012

Halsfluss

Maste bara beratta! Har superhalsfluss! Som vanligt tog det mig en vecka innan jag slapade mig till sjukhuset. Jag ar envis nar det kommer till sadant! Jag fornekar att jag ar sa sjuk som jag ar och jag tanker att det gar over av sig sjalvt vilken dag som helst. Men nar jag inte kunde sova, ata och det var lite jobbigt att andas tyckte jag att det var dags.

Australiens sjukvard ar fantastisk! De baddade ner mig i en sang direkt, tog en massa blodprover, gav mig tva sprutor med nagot magiskt i och gav mig riktiga painkillers. Ojoj, vad ompysslad jag blev. Det enda jag behovde betala for var medicinen. Sa nu sitter jag har och ar helt vack av de dar pillrena. Hela kroppen ar grymt nojd med detta!

Det enda som ar valdig trist ar att jag denna vecka hittills jobbat 3.5 timmar och troligen maste stalla in resterande skift for min del... Aj.. Men det ar ju inget att gora at! Ar mest glad over att kunna dricka igen och rora sig utan att kanna sig 100kg tung :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar