måndag 18 juni 2012

Cloncurry, QLD

Okej allihopa. Googla Cloncurry. Dar ska jag allra troligast spendera de foljande 3 manaderna av mitt liv. Vad finns i Cloncurry? Gruvarbetare, ett varmerekord (om sommrarna da, phew!), oken. Och ett litet motell med en bar dar jag ska jobba. Kan inte fatta detta! Att JAG! Lilla jag, en simpel liten tos fran Smaland utan erfarenhet av bararbete fick detta jobb! Flera andra hade ansokt, men JAG fick det! Kan inte fatta detta. Sa om detta gar vagen, om de inte sparkar mig och om jag trivs sa ar jag kvar dar i 3 manader. Helt sjukt! Vart ar haken, skriker hela mitt inre, pessimistiska varningssystem. Kan jag lyckas med detta?? Jag ska gora vad som star i min makt for att gora ett bra jobb och trivas, verkligen. Och trivs jag inte till 100% sa kanske man kan fixa det i alla fall. Med en lon pa $20+ i timmen och gratis boende.

Nu ska jag forsoka landa i detta. Forbereda mig pa de 17 timmarna i buss och skaffa mig en telefon som har tackning i outbacken.  Ha en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar