onsdag 20 juni 2012

emelie i civilisationen

jada, nu har jag TVA dagar i rad varit i ett omrade med mobiltackning! min tant tar med mig pa aventyr ser ni!

idag har jag haft en helt underbar dag. vi gick upp tidigt och akte till en marknad, en av dom basta marknaderna jag varit pa. jag inhandlade tre silverringar som jag "behovde" och blev spadd av en gubbe, bade i handen och i tarotkort. det var laskigt, han visste massa saker bara genom att kolla i min hand! till exempel sa han: "jag ser hastar nar jag tittar i din hand, ar det nagot du tanker pa mycket?" och det ar det enda jag tankt pa de senaste veckorna, nar jag ska fa rida, for vi har massa hastar runt omkring har! vad ar oddsen for att han skulle GISSA det liksom! och sa sag han att jag var bra pa att skriva (och spadde att jag skulle jobba med det i framtiden), alltsa vem fan kan se sant genom att titta pa nan linje i en hand! som ni hor, detta overvaldigade mig nagot. jag tror ju pa sant dar hokus pokus ;)
iallafall, sen akte vi till noosa som ar ett ganska kant backpackerstalle och hangde lite pa stranden och at glass. det var givetvis ganska tomt dar sahar i vintertider men vi hade anda 25 grader och det ar helt klart en godkand sola-och-bada-temperatur med svenska matt matt! tror jag ska stanna hos min tant for alltid, haha.

mar sa bra har pa landet. efter mina tva dagar i "stan" langtade jag till och med tillbaka till min lugna tillvaro mitt ute i ingenstans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar