lördag 2 juni 2012

emelie

hektiska dagar i brisbane!
i onsdags åkte jag till surfers för en kär återförening med lollo <3 det var skönt och välbehövligt. där fick jag köpa svenskt lösgodis och dip (!!!!!!!) och umgås med crazy folk från diverse asiatiska länder. igår var det "man night" med topless-servitris och billiga shots på hostelet, också en upplevelse haha.. idag är jag bakis och har legat i sängen hela dagen.

sen har jag ägnat mycket av min tid åt att tänka. imorgon ska jag åka till en farm två timmar från brisbane och wwoofa och de som äger farmen verkar jättetrevliga. jag kommer förmodligen vara där i cirka en månad och sen blir det väl ett jobbigt val igen. det är så konstigt för jag är i en situation där jag inte alls vet vad jag vill göra. wwoofingen känns åtminstone som ett bra sätt att spendera tiden, eftersom att jag 1. inte kommer göra av med nägra pengar och 2. eftersom jag iallafall kommer lägga en liten tid av mina visumdagar bakom mig. jag känner nog att det kan vara en bra plan att dra upp till cairns efter tiden på farmen, och försöka hitta ett jobb. och där är det ju faktiskt bra väder också! blir lollos uppgift att reka lite där uppe och rapportera hur jobbmarkaden ser ut ;) men helt ärligt så hade allt vart lättare, bara jag hade ett mål. nu flyter jag bara omkring i ett vad-ska-jag-göra-vakuum och det är väldigt påfrestande.

den här resan har hittills vart så annorlunda mot vad jag trodde. det är sjukt att jag inte ens har varit här i fyra månader, det känns som flera år. jag har sett så mycket, tänkt så mycket, känt så mycket. det ska bli ett spännande experiment att jobba på en organisk farm 40 minuter från närmsta stad (vilket är ganska mycket eftersom jag inte har egen transport), utan mobiltäckning och leva i någon annans hem med deras hemlagade mat och rutiner. gissar att jag kommer ha mycket tid att tänka, precis vad jag behöver..!
skriver en rapport så fort jag kommit dit men jag tror som sagt att detta blir bra. farmliv HERE I COME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar