fredag 15 juni 2012

Jobbtankar (igen, suck)

Louise har! Maste ju beratta lite om mina dagar. Idag borjades dagen med fruktmarknad. Sen tog vi en 4 timmar lang promenad upp till ett berg med utsikt. Nu chillar vi mest. Jag, Adam och Samir. De aker hem till Sverige pa mandag. Det kanns ratt jobbigt. Min ekonomiska situation kanns med jobbig. Har maste det letas jobb! Att det ska vara sa lurigt och svart att vara pa resande fot om man inte ar miljonar!

Har sokt mig ett volontarjobb som medhjalpare for en forskingsstudie pa smadjur. Det ar bandicoots, possums och diverse anda nattlevande, gulliga djur. Man far mat och boende uppe i Tablelands och har aven mojligheten att utforska de vackra omgivningarna. Detta later som Louise-jobbet nummer 1! Vi far se vad det kan bli av :)

Helst vill jag jobba for mat, boende och lite fickpengar pa en farm. Da skulle jag vara nojd! Vill liksom testa ett nytt jobb. Vill inte vara trevliga(ledsna) servitrisen mer! Vill vara utomhus, slita och kunna somna gott! Kanske skulle man aka till Emelies lantliv :) Vi far aven dar se vad det kan tankas bli. Helt hanfallen ar man ju inte tack och lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar