lördag 9 juni 2012

emelie - summering av första veckans farmliv

nu har jag alltså varit här i en vecka. helt enkelt kan jag summera det med att det har varit nyttigt för mig, på alla sätt. jag har ätit nyttig mat, motionerat mycket, gått upp med solen och sovit åtta-nio timmar varje natt, varit utomhus nästan hela tiden men framför allt: jag har varit tvungen att umgås med mig själv största delen av tiden och lärt mig att gilla mitt eget sällskap! min rastlösa personlighet gör annars att jag ogärna är själv, och särskilt de senaste veckorna när jag haft lite framtidsångest och massor av tankar har flugit genom huvudet på mig, har mitt eget sällskap inte känts så lockande. och det har varit jobbigt denna första vecka! att ägna dagarna åt att fundera över mer eller mindre viktiga saker i livet kan göra en galen. men jag har varit tvungen att gilla läget, och ja det gör jag faktiskt nu. fortsätter öva på att leva i nuet :)

obs obs obs. därmed inte sagt att jag inte saknar sällskap. skulle ge rätt mycket för att ha en skara familj och vänner här med mig. men tills vidare håller jag till godo med hundvalpar och MIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar