onsdag 6 juni 2012

emelie

haha. alltså. haha. jag dör lite. har just blivit lämnad ensam på farmen och ska så vara i TVÅ DAGAR. jag ska alldeles själv ta hand om hundar, får, kycklingar och ankor. det här blir intressant.. stadstjejen på landet, det är jag. tur att jag inte är mörkrädd, för mörkt blir det.men månljuset finns ju alltid!

det här livet är så sjukt speciellt. jag har inte ens tagit i mitt smink på flera dagar, plånboken ligger undanstoppad nånstans i min ryggsäck. jag går runt i mjukisbyxor och collagetröja hela dagarna, och de enda människor jag ser är miyuki och will (fast nu kommer det gå 48 timmar utan att jag ser en levande själ). jobbet jag gör här är absolut inte det roligaste, jag har hittills rensat ogräs och städat typ. men själva upplevelsen, det är nåt jag aldrig varit med om förut. jag är helt isolerad från omvärlden, förutom internet då. "vi har inte så mycket mat hemma", sa miyuki innan de åkte, "men gå ut och ta vad du vill ha i trädgården". i morse plockade jag en apelsin och åt den till frukost. för övrigt är all mat här så jävla god. hemodlad passionsfrukt kan vara det godaste jag smakat. apelsinerna smakar helt annorlunda än de giftbesprutade sakerna vi köper från spanien, alltså jag skämtar inte när jag säger att allt (speciellt frukten och grönsakerna) jag har ätit här liksom smakar tio gånger mer än hemma. och vattnet vi dricker och duschar i är regnvatten, helt orenat, direkt från himlen. det smakar lika gott som vättervatten! känns som att jag sakta men säkert förvandlas till nån slags veganhippie här ute, att jag inte borstar håret hjälper knappast.. det är som att jag är på nån slags detox, både kroppslig och själslig. även om all den här betänktetiden jag har definitivt kan bli för mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar