onsdag 13 juni 2012

emelie

obs obs obs! inleder detta inlägg med viktig info till familj och vänner: jag kommer tyvärr inte kunna skypea i fortsättningen så länge jag är här, eftersom det tar för mycket bandbredd från deras bonneinternet :( mamma och pappa, vår skypedejt på söndag är därmed tyvärr inställd.

jaha har går tiden fort, en och en halv vecka har gått nu! jag sitter här i godan ro med linssoppa och avocado och har lunchrast. det är typ 23 grader varmt och känns nästan precis som svensk sommar :) kallare och mörkare kvällar bara!

i helgen ska jag kanske byta wwoof-värd.det känns ganska skönt. träffade henne igår och hon verkar skön. det är will och miyukis granne så det blir ingen lång flytt. anledningen till detta är lite oklar, men jag tror det är bäst för båda parter. det är inte så att jag inte kommer överens med dom jag bor med nu men det känns faktiskt inte helt hundraprocentigt. dom har massa konstiga regler, typ du kan inte torka händerna på den handduken för det är diskhandduken och den saken måste ligga exakt där och det ena med det tredje. och ni vet ju alla hur jag känner inför pedanter. så det var will som föreslog att jag skulle stanna hos henne eftersom där kommer också finnas möjligheter att TJÄNA PENGAR! pengar skulle jag ju behöva lite av just nu. grannen jobbar nämligen som plockare av bönor, eller haricot verts, och kan troligen fixa ett sånt jobb åt mig. håll tummarna! så jag börjar med att wwoofa lite hos henne så får vi se vad som händer. återkommer i detta ämne.
annars är livet på landet fortfarande skönt och inte tråkigt (eller ja lite tråkigt, fast på ett gött sätt). njuter av att springa varje dag och inte göra nåt särskilt..har just kollat på rome (cicci visst var det du som sa att den var bra) och nu är den SLUT! gah! blir galen när en av mina tv-serier tar slut. måste illa kvickt hitta en ny.

puss och kram på er

1 kommentar:

  1. Ja det var jag! Tror det finns 3 säsonger va? Saknar dej! Puss

    SvaraRadera