söndag 24 juni 2012

Okej, har har ni Cloncurry:

Cloncurry... vart ska jag borja!? Kom hit vid sex, borjade jobba vid sju. Har haft fullt upp. Jag kan borja med att beskriva sjalva Cloncurry: Ett bibliotek, en polisstation, en kyrka, en skola, tva mataffarer. Ungfar sa. En vagkorsning. Och vad gor jag har da? Jo! Jag har hand om stadning och roomservice pa detta fula motell! Alla lakan och handdukar ar olika, rummen luktar underligt och spindlarna har slagit lager i varje horn. Men man kan tydligen ta $100 per natt anda, folk ar megarika och har inget emot att betala. Nagot annat jag gor ar att sta i baren. Servera de olika typerna av vardagsalkisar och ha hand om kenon. Folk spenderar sjuka summor pa ol och spelande, sen gar de och jobbar. Jag far aven uppmarksamhet i oerflod och maste varje kvall avboja diverse forfragningar om mitt telefonnummer eller om jag vill bli bjuden pa en drink. Tack, men nej tack. Men lonen har ar som sagt SKITbra, om man sager sa. Sen far man en del i dricks med, kan man saga. Kanske trivs jag har. Jag vet inte. Jag ar ju sa himla rastlos av mig. Men pengarna kan formodligen overtala mig till att stanna. Lyckas jag bara liksom halla ut har och gora det basta av det, sa ar jag rik som ett troll och kan sticka vart jag vill om tva, tre manader (=hur grymt som helst). Det finaste skulle ju aven vara om Froken Johansson skulle kunna komma over och gora mig sallskap!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar